eChat támogatás a Kenji Racing Team részére
A csapat 2021 tavaszán kért tanácsot rádió vásárláshoz.
Dr. Líska Jánosnak a csapat mentorának tudtam tanáccsal szolgálni, persze alaposan kifaggatva milyen feladatokra kellenek a rádiók.
De kik is valójában a Kenji Racing Team?
A Kenji Racing Team a kecskeméti Neumann János Egyetem, GAMF Műszaki és Informatikai Karának versenymotor építő csapata.
2014-ben alakult és azért jött létre, hogy a 2 évente megrendezésre kerülő spanyolországi MotoStudent versenyen vegyen részt. Először a 2016-os megmérettetésen vettünk részt, ahova a Köszi nevű belsőégésű motort készítettük. Ezen a versenyen már jó eredményeket ért el a csapat, ugyanis a motorunk az innovációs versenyen és az ügyességi versenyszámban harmadik lett, emellett pedig a fékteszten a második helyezést értük el. Másodjára 2018-ban indultunk a MotoStudent versenyen, ahol már nem csak belsőégésű – Last Petrol -, hanem elektromos motorral is – New Wave – készültünk. Az elektromos motorral elnyertük a legkönnyebb elektromos motor címet, emellett ez lett a második leggyorsabb motor. Mivel ilyen jó eredményeket értünk el ezzel a motorral, ezért átálltunk a csak elektromos vonalra. Idén a harmadik megmérettetésünkre készültünk, ami idén júliusban volt. Erre a versenyre egy elektromos motort építettünk, ami a Futuro névre hallgat.” – mesélte a csapat vezetője Tímári Attila.
De térjünk vissza a kommunikációra, azaz mire kelletek az adóvevők.
A csapat Motorola XT420 és Motorola T92 H2o rádiókat vásárolt.
Májustól a hazai felkészülést segítették a rádiók, mind a műhelyben és a teszteknél is.
A motorvezetője és a csapat közti kommunikációhoz sisakszettel oldották meg, amit az Anico.hu adott támogatásként a rádió flotta vásárlásakor.
Rádiók nem csak a motor építést és tesztelést segítették, hanem a Spanyolországi útra terv szerint útközben konvojban haladásnál és a versenypályához érve, box utcában is használták volna.
A verseny Spanyolországban a Motorland Aragón-on került megrendezésre.
A kommunikáció a rádiókkal a pálya boxucájában, valamint a pályához tartozó parkolónál hagyott lakóautók között valósult volna meg. De a vírus végett a csapat szállása egy külső kempingben kellet, hogy legyen. Viszont ez már nagyobb távolság lett a PMR rádiók terepviszonytól független biztos hatótávjánál (kemping és a pálya boxutca közötti rész).
A Motorola xt420 és T92h2o rádiók hatótávja korlátozott így felajánlottam a csapatnak 4db e350-es eChat rádiót. Ezek a hálózati rádiók az Internetes adatkapcsolatnak köszönhetően már szinte korlátlan hatótávval bírnak.
Az eChat.hu bér és teszt rádiói sajnos mind használatban voltak az indulási héten, így egy gyors mentést kitalálva az egyik partner cég épp szabad rádió flottáját kértem el. Így a rádiókat a támogatásként http://www.eventprotectservices.at/ gyorsan elpostázta Kecskemétre a csapatnak.
Fontos tudni, hogy az eChat e350-es rádiók működnek egész Európa területén.
És mind Németországban, mint Ausztriában használatba vannak, továbbá 2020-ban az osztrák RedBull F1 pályán is dolgoztak. Így nyugodt szível adtuk oda a túrához. Hálózati rádiókról itt olvashat bővebben eChat.hu
eChat rádiókkal felvértezve már a kemping és a versenypálya bármely területét elérhették, nem kellett csak a PMR rádiókra hagyatkozni.

A csapat Motorola T92h2o és XT420 as rádiói- Elöl pedig a kölcsön kapott eChat e350-es hálózati azaz POC rádió.
Magyarországról is lehetett kommunikálni a csapattal.
Távfelügyelet előnyeként egy plusz a rádióval én is tudtam követni a csapatot és segíteni nekik némi technikai infóval, de igazából a rádiók használata annyira egyszerű, hogy a csapattagok mind elboldogultak vele.
Magyarországi indulást 2021. 07.12 én a Motorola rádiókkal tudták végig vinni, mivel itt egymáshoz közel haladtak. Egészen Münchenig, ahol már bekapcsolta a lakóautó konvoj az eChat rádiókat.

eChat Diszpécser térkép Tracking visszanézése. Az egyenes vonal mutatja, hogy Münchentől indult újból a GPS pont küldés Magyarország után.
Mint utólag kiderült hasznos lett a hálózati rádió támogatás, mert az egyik autónak szerviz gondja akadt
/ Vezérműszíj csere/
Így a többiektől távol kellett megoldani a felmerülő problémákat.

Kitti is könnyen kezelte az e350-es rádiót. Nem volt akadály a nagyobb távolság a lakóautó konvoj között.
2021.07.13 -i eChat diszpécser térképet nézve szépen látszik az autók, vagyis az eChat adóvevők útvonala. Ha el is távolodtak egymástól akár 100km is, így is tudtak kommunikálni, gyorsan és hatékonyan.
2021.07.14. szépen haladtak és elérték a Spanyol határt.
2021.07.15 pedig már a Spanyol pálya melletti kempingben volt a csapat.
Utólag faggattam ki a csapattól Dr. Líska Jánost, hogy szuperáltak a rádiók.
János megnyugtatott, hogy mindenki tudta kezelni a rádiókat és az akkumulátorok is bírták.
Lakóautóba külön előny volt, a fali direkt USB töltők, így könnyen tudták tölteni a pihenők alatt.
Kisebb zökkenő a határátlépéseknél volt, roaming véget a rádiók lassabban találtak a hálózatra. Viszont ezt gyorsan megoldották, nem vártak az automata feljelentkezésre, hanem egy rádió ki be kapcsolással minden készülék hamar fel tudott jelentkezni.
A Moto GP versenypálya volt még kérdés számomra, az esetleges terhelt hálózat végett. Ugye ahol sok az ember ott beterhelődhet a mobilnet hálózat.
Viszont, mint kiderült ez sem okozott gondot és 3G hálózat mindenhol volt a pályán és a pálya körül.
A Box utcában a csapattagok a közeli kommunikációhoz nyugodtan tudták használni a Motorola rádiókat. De a jövő menő feladatokhoz az eChat is tette a dolgát.

Benn a Box ban pedig a csapat néhány tagjánál Motorola T92h2o rádiók voltak. Itt elég volt a PMR a kis távolságra.
Pályabejárást is megnézhettük utólag, mert dolgoztak az e350-ek is, így szépen követhető a bejárt pálya útvonala.

Az eChat Diszpécser szoftverén a pályabejárást is láthatjuk utólag. A csapatnál a rádiók 30 másodpercenként küldtek egy GPS pozíciót. Mivel gyalogosan tették meg az utat nagyon szépen körberajzolódott a pálya útvonala.
A verseny után Barcelonába is ellátogatott a csapat.
Ezt is vissza tudtam nézni az eChat térképen. Aznap 282Km tettek meg az oda úton.

Az adott nap S- Start pontja és E-End azaz végpont. A térkép már mutatja az adott végpontok közötti útvonal távolságág km-be megadva.
Majd a biztos hazaérkezés után vissza is kerültek az eChat e350-es rádiók az osztrák céghez. Már beindultak a munkák és Bécsben focimeccsen teljesítenek szolgálatot a nagyot utazott rádiók.
Köszönet Nagy Norbertnek a gáláns gesztusért az http://www.eventprotectservices.at/ Saját flottájának gyors felajánlásáért.

Nagy Norbert Bécs http://www.eventprotectservices.at/
És végszónak!
Hatalmas gratuláció a csapatnak az elért eredményekért!
Ugyanis 46 csapatból a 7. lett a Kenji Racing Team!
És köszönet Dr Líska Jánosnak a sok infóért.
Továbbá nem utolsó sorban Budai Kittinek az út közbeni tájékoztatásokért.
Fótokért és videókért pedig Hádinger Jánosnak
A csapatot eléritek a Youtube-on is :
https://www.youtube.com/channel/UCZlGW-PUwNHBBQqD-4UIsPQ
Követhetitek őket Facebookon :
https://www.facebook.com/kenjiracingteam
És Instagrammon is követhetőek :
https://www.instagram.com/kenjiracingteam/
Hivatalos weboldaluk :
Én pedig ismételten ici picit büszke lehetek, hogy észrevétlenül, de tudtam, tudtuk segíteni
egy ilyen jó csapat kommunikációját.
Mert annál jobb bizonyíték nincs a jó eszközökre mint, hogy hiba nélkül kezelték és működött minden.
Robi
www.pmrradio.hu